Connect with us

Economic

Drepturile cadrelor medicale implicate în lupta împotriva COVID-19 și a urmașilor lor

Published

on

În data de 23 aprilie 2020, Camera Deputaților a adoptat Proiectul de Lege pentru recunoașterea meritelor personalului medical participant la acțiuni medicale împotriva Covid-191 (în continuare „Proiectul”), adoptat deja de Senat în 8 aprilie 2020. Analiza care urmează este aplicată pe varianta proiectului trimis Președintelui României spre promulgare în 23 aprilie 2020.

Scopul acestui proiect de act normativ îl reprezintă recunoașterea meritelor personalului medical implicat în acțiuni medicale împotriva Covid-19 prin acordarea unor drepturi atât celui ce face parte din personalul medical, cât și urmașilor acestuia, dacă decesul său survine ca urmare a complicațiilor infectării cu SARS-CoV-2.” afirmă Dumitru Balea, avocat Iordăchescu & Asociații

Vom  stabili, în cele ce urmează, care sunt categoriile de personal medical la care se referă dispozițiile Proiectului (1), persoanele care beneficiază de drepturile prevăzute de Proiect (2), în ce constau aceste drepturi și condițiile în care pot fi accesate (3).

(1) Personalul medical căruia Proiectul i se aplică

Advertisement

Articolul 2 din Proiect prevede personalul medical care intră sub incidența Proiectului:

a) personalul medical de specialitate și personalul auxiliar sanitar din acele unități sanitare (spitale, farmacii, cabinete de medicină de familie ori de medicină dentară etc.) implicate direct în acțiuni în acțiuni legate de prevenirea, gestionarea și combaterea infecțiilor cu COVID-19;

b) personalul medical și paramedicii militari din structurile aflate în coordonarea Departamentului pentru situații de urgență (din cadrul MAI), implicați direct în acțiuni și misiuni legate de prevenirea, gestionarea și combaterea infecțiilor cu COVID-19;

c) personalul cu pregătire paramedicală din echipajele SMURD;

d) tot personalul din spitalele care acordă asistență medicală pacienților testați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2 și din spitalele de suport pentru pacienți testați pozitiv sau suspecți de infectare, cuprinse în listele din anexele 2 și 3 ale Ordinului Ministrului Sănătății nr. 555/2020.

Advertisement

(2) Persoanele care beneficiază de drepturi

Vor beneficia de drepturile cuprinse în Proiect personalul medical enumerat la punctul anterior și, în cazul decesului cauzat de condițiile de muncă, urmașii. Adică, prevede art. 2 alin. (2), copiii și soțul supraviețuitor. Dacă nu există copii și soț supraviețuitor, iar cadrul medical decedat era singurul susținător al părinților săi, vor beneficia și aceștia de drepturile conținute în Proiect. În cazul decesului, familiei defunctului sau persoana care a suportat cheltuielile ocazionate de deces va primi un ajutor patrimonial pentru acoperirea acestor cheltuieli.

(3) Drepturile acordate și condițiile de accedere

Există mai multe categorii de drepturi acordate prin Proiect, constând fie într-un spor salarial acordat direct personalului medical, fie în drepturi pentru urmași sau părinți, respectiv un ajutor pentru înmormântare.

Personalul medical enumerat la punctul (1) care execută, conduce sau coordonează misiuni și sarcini de serviciu în condiții de pericol deosebit beneficiază pe durata stării de urgență și timp de 3 luni după încetarea acesteia de un spor salarial de până la 30% din salariul de bază. Chiar dacă personalul medical va continua să acorde tratament pacienților infectați cu SARS-CoV-2 și după trecerea celor 3 luni de la încetarea stării de urgență, nu va mai beneficia de acest spor.

Advertisement

Cuantumul exact al sporului și categoriile de personal medical cărora le va beneficia se vor stabili prin ordin al Ministrului Sănătății în 15 zile de la intrarea în vigoare a Proiectului. Acest spor salarial va putea fi cumulat cu alte sporuri, premii, indemnizații, neluându-se în calcul pentru determinarea limitei maxime de 30% din salariul de bază, ce nu poate fi depășită de cumularea tuturor acestor venituri suplimentare, limită impusă prin art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Adică, dacă un medic deja a atins limita maximă de 30% prin cumularea altor sporuri, premii, indemnizații etc. anterior aplicării sporului prevăzut de Proiect, acest din urmă spor se va adăuga la salariul medicului, putându-se ajunge cumulat la venituri suplimentare de maxim 60% din salariul de bază.

Urmașii celor care intră în definiția personalului medical în înțelesul Proiectului și care decedează ca urmare a complicațiilor cauzate de infectarea cu SARS-CoV-2 vor beneficia de următoarele drepturi și dacă îndeplinesc anumite condiții:

a) Ajutorul suplimentar pentru deces, în cuantum egal cu de două ori câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, care este în anul 2020 de 5.429 lei, conform Legii nr. 6/2020 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

b) Pensie de urmaș pentru copil până la împlinirea vârstei de 18 ani sau de 26 de ani dacă își continuă studiile. Proiectul nu arată cuantumul pensiei, dar considerăm că va fi de 75% din salariul de bază, ca în cazul pensiei de urmaș pentru soțul supraviețuitor.

c) Pensie de urmaș pentru soțul supraviețuitor egală cu 75% din salariul de bază avut de defunct la data decesului.

Advertisement

d) Asistență medicală și medicamente gratuite în cadrul rețelei sanitare a Ministerului Sănătății sau, după caz, ministerele cu rețea sanitară proprie, cu decontarea cheltuielilor de către acestea.

e) Scutirea de la plata impozitului pe terenul și pe clădirea folosită ca domiciliu aflate în proprietate sau coproprietate.

Soțul supraviețuitor va beneficia de drepturile enumerate la lit. c), d) și e) numai până când se va recăsători.

Părinții cadrului medical sau auxiliar defunct vor beneficia de un ajutor lunar în cuantum de 37,5% din salariul de bază avut de la data decesului.

Pensia de urmaș și ajutorul lunar pentru părinți nu vor putea fi cumulate de aceștia, cu pensia pe care ar avea dreptul să o primească în temeiul Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii. În terme de 15 zile de la acordare drepturilor conținute de Proiect, beneficiarul va trebui să opteze între aceste drepturi și pensia ce i s-ar cuveni potrivit Legii nr. 263/2010.

Advertisement

În încheierea Proiectului se stabilește data de 11 martie ca Ziua personalului medical, pentru recunoașterea onorifică a meritelor personalului medical participant la acțiuni medicale împotriva Covid-19.

Cu toate că acest cadru nu permite o analiză amănunțită a Proiectului, din lectura acestuia rezultă condiții destul de restrictive și recompense materiale destul de restrânse ce se vor acorda personalului medical implicat în lupta împotriva pandemiei. Mai mult decât un ajutor material pentru medici și personalul auxiliar din sistemul sanitar, acest Proiect pare să fie o justificare a clasei politice că a făcut ceva (puțin) pentru persoanele pe care profesia le expune cel mai mult riscului de infectare cu SARS-CoV-2.” încheie Dumitru Balea, avocat Iordăchescu & Asociații.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Economic

Al Bano și Romina Power în premieră la Cluj. Duminica 13 noiembrie – ultimele bilete

Published

on

al bano romina power cluj napoca bt arena clujtv

ÎN PREMIERĂ LA CLUJ: Al Bano și Romina Power, după aproape o jumătate de secol de când au scos primul album împreună,cel mai îndrăgit cuplu din muzica internațională va cânta pentru prima dată împreună pe o scenă clujeană.

  • Spectacolul se apropie de SOLD OUT! –

Al Bano și Romina Power își reiau turneul internațional ”LIVE TOUR”, întrerupt din cauza pandemiei de COVID-19 în 2020, și vor concerta la Cluj-Napoca pe 13 noiembrie, de la ora 20:00, la BT Arena. Clujenii se vor delecta cu hiturile consacrate (”Felicità”, ”Sempre Sempre” ”Liberta”), dar și cu melodiile incluse pe cel mai recent album, “Raccogli L’attimo” (”Trăiește clipa!”), lansat la Festivalul de la Sanremo 2020 dar neprezentat în concerte în întreaga lume, pe fondul pandemiei.

Organizatorii estimează că show-ul din 13 noiembrie va fi unul SOLD OUT, ritmul de achiziționare a biletelor, pe măsură ce se apropie ziua concertului, fiind unul accelerat.

Încet, încet, o lume întreagă a revenit la o stare de normalitate și, în sfârșit, turneul internațional al lui Al Bano și al Rominei Power a putut fi reluat. Mai tineri sau mai experimentați, eu cred că publicul clujean va aprecia la adevărata valoare unii dintre cei mai mari cântăreți italieni, mai ales că va fi pentru prima dată când vor concerta împreună la Cluj-Napoca. Poate de aceea s-au și vândut într-un ritm așa rapid biletele”, a declarat Mira Due, organizatorul concertului.

Duo-ul italian Al Bano și Romina Power s-a lansat în 1975, cu albumul „Dialogo”. 47 de ani mai târziu, au un palmares discografic cu care puțin artiști se pot mândri: peste 20 de albume lansate și 150 de milioane de copii vândute în întreaga lume. În 1994, după dispariția fără urmă a fiicei lor cea mare, Ylenia Carrisi, cei doi artiști s-au despărțit pe toate planurile. Cuplul s-a refăcut, însă, pe plan personal în 2018, dar și mai repede pe plan artistic: în 2013, Al Bano și Romina s-au reunit cu ocazia concertelor susținute la Moscova pentru a celebra cea de-a 70-a aniversare a artistului. În anul următor, artiștii au susținut un spectacol la București, iar Al Bano a mai revenit de alte două ori în țara noastră, la Târgu Mureș, în 2016, și la Alba Iulia, în 2018.

Este o mare onoare pentru mine să pot aduce în fața publicului doi artiști atât de iubiți, atât de universali, atât de… fredonați de o lume întreagă! Nu cred să existe iubitori de muzică să spună că nu au auzit, măcar o dată, un refren cântat de Al Bano și Romina Power. Muzica lor face punte între generații și reușește să fie pe placul publicului, indiferent de vârstă sau naționalitate”, a adăugat Mira Due.

Advertisement

Fanii care păstrează biletele cumpărate în 2021 ar putea să îi întâlnească personal pe cei doi artiști, la un cocktail!

Biletele achiziționate pentru concertul din 2021, amânat din cauza restricțiilor sanitare aflate în vigoare la acea dată, rămân valabile pentru cel din 13 noiembrie 2022, de la Cluj-Napoca.

Organizatorii au și o supriză pentru cei care decid să-și păstreze biletele: vor organiza o tragere la sorți, în urma căreia 10 dintre fani vor primi un premiu spectaculos: vor putea participa, după spectacol, la un cocktail surpriză (meet & greet) împreună cu Al Bano și Romina Power.

BILETE

Eventim: https://bit.ly/3DncQ5U

Advertisement

MyTicket: https://bit.ly/3U5KOla

Entertix: https://bit.ly/3Dl1lfa

Librăriile Cărturești

Advertisement
Continue Reading

Economic

Verificarea fiscală a averilor persoanelor fizice

Published

on

ANAF CLUJ

Despre opulența afișată și „hoțul care, dacă nu se laudă cu ce a furat, nu e hoț”.

CLUJ-NAPOCA, 4 Iulie 2022: Președintele ANAF, domnul Lucian Heiuș, a avertizat că începând din 1 iulie se vor desfășura controale pe întreg teritoriul țării, vizate fiind persoanele fizice cu averi semnificativ mai mari decât cele justificate prin veniturile declarate și impozitate.

În concret, revolta șefului ANAF este generată de faptul că „avem peste tot exemple de șmecheri care sfidează cu opulența și luxul pe care le afișează, care cheltuie sume de bani exorbitante, sfidând pe omul de rând, și care în viața lor nu au plătit niciun impozit, iar când verifici veniturile pe care le au, constați că ele sunt aproape inexistente”.

Aceste persoane urmează a fi verificate de organele fiscale, conform șefului acestora, „de la cel mai mare până la cel mai mic. Acesta e glonțul de argint pe care-l poate folosi fiscul din România împotriva celor care nu înțeleg că trebuie să-și plătească taxele și impozitele. (…) Îi vedem în aproape în fiecare săptămână, cu opulența pe care o afișează, pentru că hoțul, dacă nu se laudă cu ce a furat, nu e hoț”.

„Din punct de vedere juridic, acest tip de control la persoane fizice se numește „verificarea situației fiscale personale de către organul fiscal central”, fiind reglementat în mod distinct în Codul de procedură fiscală și în câteva ordine ale președintelui ANAF, prin norme majoritar derogatorii de la inspecțiile fiscale „clasice”.”, afirmă Livia-Maria Roman, Avocat Iordăchescu & Asociații.

Advertisement

I. Activități prealabile verificării situației fiscale personale

Prealabil declanșării controlului, Direcția generală control venituri persoane fizice efectuează o analiză de risc pentru stabilirea riscului de neconformare la declararea veniturilor. Analiza de risc este o procedură nepublică, desfășurată fără înștiințarea celor vizați și presupune verificarea documentară/din biroul organului fiscal a înscrisurilor relevante deținute sau obținute de acesta, cu privire la averile persoanelor fizice. În baza acestor probe, organul fiscal estimează veniturile obținute de persoanele fizice în ultimii (maximum 5) ani și le compară cu veniturile care au fost declarate de acestea în vederea impozitării.

Potrivit președintelui ANAF, cu ocazia masivei analize de risc efectuate recent de organele fiscale, s-au verificat, de exemplu, sumele folosite pentru a majora capitalul social pentru creditarea firmelor, dar și vacanțele în care au fost contribuabilii, preluându-se informații inclusiv de pe paginile de Facebook ale acestora. Analiza a revelat faptul că nu mai puțin de 561.000 de persoane au acumulat în perioada 2016 – 2019 o diferență între veniturile obținute și cele declarate/impozitate în cuantum de 20 de miliarde de euro.

„Pentru a se trece, însă, la controlul efectiv, este obligatoriu ca diferența între veniturile estimate de fisc în analiza preliminară și veniturile declarate să fie una semnificativă, adică mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai puțin de 50.000 lei. Persoanele fizice vor fi verificate în ordine descrescătoare a riscului de neconformare pe care îl prezintă, în funcție de cuantumul diferenței semnificative. Totuși, dacă în lista persoanelor cu risc de neconformare apar și soțul/soția, rudele sau afinii până la gradul al II-lea inclusiv (părinți, frați/surori/cumnați) ale persoanelor aflate în fruntea listei, ele vor putea fi verificate concomitent, indiferent de poziția pe care o au în listă.” continuă Av. Livia-Maria Roman.

II. Procedura efectivă a verificării situației fiscale personale

Advertisement

1. Organul fiscal comunică persoanelor fizice un aviz de verificare prin care le informează, cu cel puțin 15 zile înainte, despre începerea controlului și le solicită prezentarea, în termen de cel mult 60 de zile, a documentelor justificative și a tuturor clarificărilor relevante pentru lămurirea stării de fapt reale. Cu aceeași ocazie, organul fiscal pune în vedere persoanelor care urmează a fi controlate obligația de a completa și de a depune, în același termen de 60 de zile, o declarație de patrimoniu și de venituri în care se vor menționa:

  • bunurile deținute (bunuri imobile; bunuri mobile – mijloace de transport; metale prețioase, obiecte de artă și animale a căror valoare depășește 15.000 lei; conturi și depozite bancare, plasamente, investiții, polițe de asigurare, împrumuturi și orice alte bunuri/titluri/dețineri a căror valoare depășește 10.000 lei);
  • cheltuielile efectuate, atât cele personale, cât și cele cu persoanele aflate în întreținere.

Dacă persoanele verificate nu furnizează informațiile și documentele solicitate, organul fiscal efectuează controlul numai pe baza informațiilor și documentelor deținute/obținute de acesta.

Controlul se desfășoară, de regulă, la sediul organului fiscal, însă persoanele verificate pot formula, până la începerea controlului la data menționată în aviz, o cerere justificată prin care să solicite efectuarea controlului la domiciliul lor ori la sediul persoanei care le acordă asistență de specialitate sau juridică.

Durata controlului nu poate depăși 270 de zile calculate de la încheierea procesului-verbal de începere a verificării situației fiscale personale; totuși, perioadele necesare pentru prezentarea documentelor și/sau a informațiilor solicitate de organul fiscal nu sunt incluse în calculul duratei verificării.

2. După obținerea datelor necesare, organul fiscal stabilește veniturile obținute efectiv de persoana fizică în perioada verificată, scop în care poate utiliza trei metode indirecte de stabilire a veniturilor, respectiv:

  • metoda sursei și utilizării fondului – selectată atunci când se constată că persoana fizică verificată a utilizat fonduri în valoare mai mare decât sursele identificate;
  • metoda fluxurilor de trezorerie – selectată atunci când se constată că operațiunile derulate de persoana fizică verificată s-au desfășurat, în principal, prin conturile bancare şi financiare şi sunt intrări de sume semnificative în aceste conturi;
  • metoda patrimoniului net – selectată atunci când se constată că patrimoniul net al persoanei verificate a înregistrat creșteri semnificative pe parcursul perioadei verificate şi a fost stabilită, cu un grad rezonabil de certitudine, valoarea elementelor patrimoniale la începutul şi la sfârșitul perioadei verificate.

„În esență, organul fiscal urmărește să stabilească veniturile de care au dispus persoanele fizice în cursul perioadei verificate, pornind de la situația lor patrimonială (resurse avute la dispoziție la începutul perioadei verificate, mișcările de bunuri și cheltuielile de nivel de trai), după care compară aceste venituri cu cele declarate/impozitate de contribuabili.” afirmă Livia-Maria Roman, Avocat Iordăchescu & Asociații.

Diferența reprezentând veniturile nedeclarate de către contribuabili constituie, pentru organul fiscal, baza de impozitare la care se calculează impozitul pe venit, astfel:

Advertisement

a) dacă organul fiscal identifică sursa veniturilor suplimentare, impozitul se calculează prin aplicarea cotei specifice categoriei respective, prevăzută de Codul fiscal (în cele mai multe cazuri, de 10%);

b) dacă organul fiscal nu identifică sursa veniturilor suplimentare, acestea sunt considerate venituri din sursă neidentificată și se impun cu o cotă de 16%.

Impozitul pe venit și accesoriile aferente acestuia (dobânzi de 0,02% pe zi de întârziere + penalități de nedeclarare de 0,08% pe zi de întârziere) se stabilesc printr-o decizie de impunere ce constituie titlu de creanță, astfel că în baza ei se poate demara executarea silită a persoanei verificate.

III. Drepturile persoanelor fizice verificate sunt prevăzute atât în Codul de procedură fiscală, cât și în Carta drepturilor și obligațiilor persoanei fizice supuse verificării situației fiscale personale.

Dintre drepturile persoanelor verificate amintim:

Advertisement
  • dreptul de a li se comunica avizul de inspecție fiscală cu cel puțin 15 zile înainte de data începerii verificării;
  • dreptul de a solicita, pentru motive justificate, amânarea datei de începere a verificării;
  • dreptul de a beneficia, pe toată durata controlului, de asistenţă de specialitate sau juridică și de a numi persoane pentru a furniza informații;
  • dreptul de a beneficia de un termen de minimum 10 zile pentru a prezenta documentele și informațiile solicitate de organul fiscal;
  • dreptul de a fi informate, pe parcursul verificării, asupra constatărilor ce rezultă din verificare;
  • dreptul de a-și exprima, anterior emiterii deciziei de impunere, un punct de vedere cu privire la constatările organului fiscal;
  • dreptul de a contesta decizia de impunere conform prevederilor legale;
  • dreptul de a fi supusă doar o singură dată verificării, pentru fiecare perioadă impozabilă.

Dintre obligațiile persoanelor verificate, menționăm obligația de a depune declarația de patrimoniu și de venituri în termenul de 60 de zile de la solicitarea organului fiscal; neîndeplinirea acestei obligații constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 la 5.000 lei.

Discuții interesante pot fi purtate relativ la colaborarea persoanei fizice verificate cu organul fiscal pe parcursul controlului. Astfel:

  • în Codul de procedură fiscală se vorbește despre dreptul celui verificat de a da informații, de a prezenta înscrisuri relevante și orice alte date necesare clarificării situațiilor de fapt relevante din punct de vedere fiscal. În comentariile de specialitate s-a apreciat că „nimic nu obligă contribuabilul să răspundă întrebărilor verificatorului sau chiar să-i transmită documentele justificative pe care acesta le solicită”, însă lipsa cooperării va antrena o impunere a veniturilor nejustificate, determinate ca atare de organul fiscal;

în timp ce

  • Carta drepturilor și obligațiilor persoanei fizice supuse verificării situației fiscale personale prevede obligațiile de a coopera cu organul fiscal, de a furniza informații și de a prezenta înscrisuri, respectiv de a permite efectuarea constatărilor la faţa locului. Totuși, temeiurile legale ale acestor obligații, indicate în Cartă, sunt prevederi generale din Codul de procedură fiscală care, potrivit art. 147 din acesta, se aplică numai în măsura în care nu contravin regulilor speciale privind verificarea situației fiscale personale.

În tot cazul, interesul contribuabililor verificați este acela de a demonstra că veniturile obținute sunt neimpozabile, conform Codului fiscal, ori au fost realizate anterior perioadei verificate. Mijloacele de probă vor trebui să fie edificatoare, pentru că, în cuvintele aceluiași președinte ANAF, este puțin probabil ca „dacă cineva vine și spune că în anii ‘90 a cărat blugi cu Dacia și de atunci are un milion pus deoparte, cineva o să-l creadă, sau că are bani de la bunica, că a săpat cu plugul în grădină și a găsit o găleată de aur”.

„Rămâne de văzut în ampla acțiune de verificare a situațiilor fiscale personale demarată de la 1 iulie (a.c.) la nivel național, modalitatea în care organele fiscale vor aplica dispozițiile legale și (încă) sperăm că acestea vor avea înțelepciunea de a identifica și sancționa conduitele frauduloase, respectând, în același timp, pe deplin drepturile persoanelor verificate.” încheie Livia-Maria Roman, Avocat Iordăchescu & Asociații.

Continue Reading

Administratie

Emil Boc, în Conducerea Asociației Municipiilor din România

Published

on

amr emil boc

Primarul municipiului Cluj-Napoca, a, insistant asupra respectarii principiilor europene consacrate referitoare la subsidiaritate, autonomie locala si transferurile de responsabilitati, catre municipii, doar cu asigurarea sursei de finantare

Conducerea Asociației Municipiilor din România a participat marți, 19 ianuarie, la o întâlnire cu domnul Florin Cîțu, Prim-ministrul Romaniei si cu domnul Attila-Zoltán Cseke, Ministrul dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei, pe tema Bugetului de stat pe anul 2021.

Pe agenda s-au aflat urmatoarele teme:

– legea bugetului de stat pe anul 2021

– reluarea si finalizarea procesului de descentralizare

Advertisement

– modificarea Codului Administrativ

– evaluarea cadrului institutional privind functionarea PNRR

  ( Planul National de Redresare si Rezilienta )

– finantarea burselor si a transportului elevilor.

– modificarea legislatiei privind achizitiile publice pentru dotarea si intretinerea centrelor de vaccinare,

Advertisement

– legea salarizarii.

 ==============

Protest privind unele practici ale Studioului TVR Cluj

În urma consultărilor cu domnul Florin Cîțu, Prim-ministrul Romaniei s-au agreat urmatoarele:

Asociația Municipiilor din România
Asociația Municipiilor din România

1. Incepand cu ianuarie 2021 cheltuielile pentru indemnizațiile lunare ale persoanelor cu handicap grav de la nivelul Municipiilor si sectoarelor municipiului Bucureşti, drepturile asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav, centrele de asistenţă socială a persoanelor cu handicap, sistemul de protectie a copilului, se vor finanta astfel:

– 90% de la bugetul de stat

Advertisement

– 10% din bugetele locale.

– Guvernul va reglementa componenta comisiilor de evaluare a dosarelor pentru persoanele cu handicap si va include in acestea reprezentantii municipiilor.

2. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) :

– va relua si va accelera procedurile privind transferul bunurilor, imobilelor, terenurilor din domeniul public / privat al statului, catre autoritatile locale,

– va elabora o lege sectoriala pentru transferul bunurilor imobile aflate in proprietatea Ministerului Tineretului si Sportului ( MTS ) catre municipii,

Advertisement

– va ugenta procedurile de transfer ale acestora si va permite cadastrarea si intabularea bunurilor dupa transferul acestora catre municipii

– va colabora cu AMR pentru modificarea prevederilor Codului Administrativ.

3. S-a agreat elaborarea unui proiect al “Legii zonelor metropolitane “ care va fi sustinut de Guvern.

4. S-a acceptat propunerea AMR privind analizarea cresterii plafonului actual pentru autorizarea tragerilor din finantarile rambursabile, care este in prezent de 1.200 mil. lei, pentru anii 2021/2022 / 2023.( Autorizarea tragerilor se face prin Comisia de Autorizare a Imprumuturilor Locale – CAIL).

5. Suportarea costurilor burselor si a transportului public pentru elevi de catre Guvern.

Advertisement

================

> Domnul Florin Citu, Prim-ministru al Romaniei, a asigurat primarii de municipii, referitor la consultarea in elaborarea ghidurilor , pentru programele cu finantare europeana care fac parte din acordul de parteneriat dintre Romania si Comisia Europeana, aferente perioadei de programare 2021-2027 si pentru Planul National de Redresare si Rezilienta.

 ================

> Presedintele AMR, domnul Emil Boc, Primarul municipiului Cluj-Napoca, l-a asigurat pe domnul Prim-ministru, de sustinerea AMR a initiativelor guvernamentale care privesc reforma statului , insistand asupra respectarii  principiilor europene consacrate referitoare la subsidiaritate, autonomie locala si transferurile de responsabilitati, catre municipii, doar cu asigurarea sursei de finantare.

 ===============

Advertisement

Vezi și Leacuri din bătrâni. Ce boli tratează usturoiul?

La întâlnire au participat

– din partea Guvernului Romaniei:

• Florin Citu, Prim-ministru

• Attila-Zoltán Cseke, Ministrul dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei ( MDLPA )

Advertisement

– din partea AMR:  

  • Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca – Presedinte AMR
  • Constantin Toma, primarul municipiului Buzău – Presedinte executiv AMR
  • Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați – Prim-vicepreşedinte AMR
  • Ion Lungu, primarul municipiului Suceava – Prim-vicepreşedinte AMR
  • Mihai Chirica, primarul municipiului Iași – Vicepresedinte AMR
  • Lia Olguta Vasilescu, primarul municipiului Craiova – Vicepresedinte AMR
  • Florin Birta, primarul municipiului Oradea – Vicepresedinte AMR
  • Tiberiu Iacob-Ridzi, primarul municipiului Petroșani – Vicepresedinte AMR
  • Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, primarul municipiului Bacău
  • Constantin Mitache, Director General al AMR

Biroul de Presa al AMR

Continue Reading
feb 3 - Vi
Cluj-Napoca, RO
1°C cer fragmentat
Zi Cond. Temp.
vin 02/03
cer fragmentat
1/-1°C
sam 02/04
ninsoare ușoară
1/-4°C
dum 02/05
nori împrăștiați
-4/-11°C
lun 02/06
câțiva nori
-5/-13°C
mar 02/07
câțiva nori
-4/-13°C

my-portfolio

Comentarii recente

feb 3, 2023 - Vi
Turda, RO
1°C
nori împrăștiați
nori împrăștiați
3 m/s, W
82%
767.32 mmHg
vin02/03 sam02/04 dum02/05 lun02/06 mar02/07
nori împrăștiați
2/-1°C
ninsoare ușoară
1/-2°C
cer fragmentat
-3/-7°C
câțiva nori
-4/-9°C
câțiva nori
-4/-10°C
feb 3, 2023 - Vi
Câmpia Turzii, RO
1°C
nori împrăștiați
nori împrăștiați
3 m/s, VNV
82%
767.32 mmHg
vin02/03 sam02/04 dum02/05 lun02/06 mar02/07
nori împrăștiați
2/-1°C
ninsoare ușoară
2/-2°C
cer fragmentat
-3/-7°C
câțiva nori
-4/-9°C
nori împrăștiați
-4/-9°C
feb 3, 2023 - Vi
Huedin, RO
-1°C
cer fragmentat
cer fragmentat
3 m/s, WSV
89%
768.82 mmHg
vin02/03 sam02/04 dum02/05 lun02/06 mar02/07
cer fragmentat
-0/-2°C
ninsoare ușoară
0/-6°C
cer fragmentat
-6/-11°C
nori împrăștiați
-5/-13°C
cer senin
-4/-12°C
feb 3, 2023 - Vi
Dej, RO
2°C
cer fragmentat
cer fragmentat
4 m/s, VNV
94%
767.32 mmHg
vin02/03 sam02/04 dum02/05 lun02/06 mar02/07
nori împrăștiați
1/-1°C
ninsoare ușoară
1/-2°C
nori împrăștiați
-3/-12°C
câțiva nori
-3/-13°C
cer fragmentat
-4/-12°C
Advertisement

Trending